Noncommutative Algebra

Gigel Militaru: teaching, research & academic news

Drept la replica refuzat de conducerea FMI

Cu numarul de inregistrare (deci act oficial al FMI) 309/12.03. 2009 i-am inminat personal domnului decan documentul de mai jos pentru a fi citit in sedinta Consiliului Facultatii de joi 12 martie 2009. Acest drept la replica mi-a fost refuzat si nu a fost citit in sedinta respectiva. Domnul decan mi-a transmis personal ca … nu citeste acest drept la replica invocind ca ‘argument’ …il citez exact … „acesta nu e drept la replica„! Probabil dinsul doreaste sa impuna profesorilor facultatii ce sa scrie intr-un drept la replica! Sau poate ca domnul decan conf. dr. V. Tigoiu se astepta sa dau replica la jignirie si calomniile impardonabile care mi aduc in actele oficiale (procesul verbal original al sedintei de Consiliu) ale institutiei conduse de domnia sa:  il ele sunt numit „bufon” (de domnul prodecan Radu Gramatovici) sau „grav bolnav” (de domnul Paltin Ionescu). Nu, domnule Tigoiu! Nu ma puteam cobori la acel nivel si nu puteam da replica la acest gen de calomnii si jigniri pe care oamenii care conduc o institutie le aduc subalternilor lor intr-un loc in care acestia nu sunt nici macar prezenti sa se poata apara. Prezint mai jos integral documentul adresat conducerii FMI. 

Stimate Domnule Decan

Subsemnatul, prof. dr. Gigel Militaru, doresc să fac câteva precizări, ca un drept firesc la replică, în legătură cu informarea Consiliului F.M.I. din 22.ian.2009, afişată la avizierul din Facultatea de Matematică şi Informatică precum şi pe site-ul facultăţii.

Vă solicit respectuos ca acest drept la replică să fie citit în şedinţa de Consiliu din 12.mar.2009, să fie prezentat integral în procesul verbal al şedinţei şi afişat pe site-ul si avizierul facultăţii.

Drept la replica

Dincolo de situaţia în care am ajuns cu toţii, sau poate tocmai de aceea, doresc să reafirm principiile pe care le susţin cu tărie şi în numele cărora am acţionat in ultimii ani, mai mult sau mai puţin eficient dacă mă raportez la rezultate şi la consecinţe. Aceste principii sunt cele care trebuie să stea la temelia clădirii unui climat universitar adecvat dinamicii internaţionale, cît mai apropiat de cel vest european.

Mediul universitar, în opinia mea, este unul în care ar trebui respectată cinstea, respectul fata de lege, demnitatea subalternilor, verticalitatea, corectitudinea cadrelor didactice şi respectul pe care acestea îl pot obţine în promovarea valorii autentice, cultivarea inteligenţei vii, a stimulării dezvoltării profesionale şi personale a tuturor nivelelor ierarhice, nepervertită şi neobedientă în faţa ierarhiei birocratice sau de putere.

În esenţă, mi-am dorit să se ofere şansa, în primul rând virfurilor unei promoţii deosebite din Facultate, să participe la concursurile de preparator astfel încât continuitatea şcolii româneşti de matematică să fie asigurată prin talentul, tenacitatea şi pasiunea unor oameni care sunt potriviţi să fie schimbul de mâine şi cartea noastră de vizită pentru lumea academică internaţională. Blocarea chiar din start, la nivel de catedra, a acestui demers de selecţie şi promovare prin reacţii emoţionale şi interese mărunte şi pasagere, cu argumente de genul „este omul lui Militaru” – mi se par sub demnitatea statutului şi poziţiei pe care o ocupăm şi există riscul să nu mai fim credibili, să nu mai reprezentăm modele pentru cei care vor decide să urmeze cursurile acestei instituţii. Există multe riscuri, dincolo de cele legale, de a cădea în derizoriu, de a nu mai reprezenta o elită intelectuală, de a nu mai avea limite de demarcaţie între valoare şi mercantilism, de a nu mai fi credibili nici înăuntru nici în afară şi implicit contribuţia noastră viitoare la stiinţa să fie sabotată iremediabil chiar din interior incepind cu procesul de selecţie/antiselecţie a generaţiei de maine care sa preia stafeta de la noi.

Mulţumesc mult studentei Diana Stan, care mi-a luat apărare într-un moment în care eram judecat în lipsă, îi mulţumesc delegaţiei de studenţi care au cerut şi au fost primiţi imediat în audienţă la conducerea Universităţii din Bucureşti în legătură cu acest „caz”. Aceste demersuri ale lor îmi dau speranţă şi mă fac să cred că, deşi o bătălie poate fi pierdută, războiul nu s-a terminat. Undeva în viitor aceşti tineri, când îşi vor găsi drumul, poate vor şti să facă lucrurile altfel şi fiindcă au participat la aceste evenimente triste pentru mine dar mai ales pentru ei.

Dacă vina mea – de a fi dorit un învăţământ universitar bazat pe valoare, pe transparenţă, pe respectul faţa de lege, pe criterii corecte de eligibilitate în selecţia nivelelor de start în cariera universitară – atunci merit să fiu judecat. Merit să fiu marginalizat şi înstrăinat forţat de grupul meu de apartenenţă profesională şi îmi asum poziţia de ţap ispăşitor pentru cei care consideră ca astfel situaţia a fost rezolvată. Mă tem însă că această cosmetizare nu va rezista presiunii vremurilor şi, mai ales, implacabilei judecăţi care se face prin analiza performanţei.

Regret că s-a ajuns la o situaţie de conflict, la o scindare în grupuri de interese, dar mai ales regret că am dezamăgit nişte tineri – care ar merita să primească ceea ce ar fi meritat prin ceea ce reprezintă ei din perspectiva unui profesor al unei Facultati in care nici o Catedra de Matematică în ultimii 6 ani nu a mai scos la concurs, pentru ei, un post de preparator.

Vă mulţumesc pentru dreptul la replică şi sper în înţelepciunea şi conştiinţa celor care mai pot analiza raţional întreaga derulare a evenimentelor.

 

Cu stimă,                                                               Bucuresti, 12 martie 2009

 

Prof. dr. Gigel Militaru

Martie 15, 2009 - Posted by | Uncategorized

5 comentarii »

  1. Domnule Profesor,

    Desi nu va sunt student), va felicit pentru ceea ce sunteti si ce sustineti.

    Vreau sa va spun ca numai de corectitudine nu ne lovim toti, la orice nivel al societatii, fie el si unul academic. Conteaza ce lasam in urma. Conteaza ce lasati in urma si ce puteti dumneavoastra sa insemnati pentru studenti. Asta ramane. E important ca nu am auzi vreun student care sa regrete vreun curs facut cu dumneavoastra.

    Taria noastra, ca oameni, este sa continuam. Pana cand „ei” vor iesi la pensie. Pana cand vom preda stafeta unor generatii inca nenascute, sa lupte impotriva „lor”.

    Sa ne scriem bucatica noastra de istorie, cum putem noi mai bine – asta ne face mai buni.

    Un boboc din F.M.I.

    Comentariu de Teddy | Martie 17, 2009

  2. Multumesc pentru ceea ce ati scris. Din pacate dovediti realism cind spuneti ca abia ‘generatiile inca nenascute” poate vor schimba ceva … Ma tem ca asa este.

    Ce mai pot lasa eu in urma aici in FMI? Cred ca aproape nimic … Doar poate niste amintiri, sper placute, ale unor generatii de studenti pe care i-am avut in sala de curs. Mai las in urma niste vise spulberate: ale mele ca institutia asta se va transforma in cele din urma in ceea vad si stiu ca sunt facultatile europene si ale unor tineri inocenti care au avut o singura „vina”. Aceea de a fi asociati cu subsemnatul: asta le-a fost fatal.

    Comentariu de gigelmilitaru | Martie 17, 2009

  3. iar scandal….deja s-a saturat lumea de toate aceste scandaluri.

    Comentariu de Nelu | Martie 19, 2009

  4. Ce scandal? a da un drept la replica era absolut necesear si tot necesar era sa mi se acorde intr-o insitutie care isi respecta angajatii – impotriva mea s-au luat niste decizii care, chiar daca nu au avut nici un rezultat, trebuia sa le comentez daca nu am avut sansa sa ma apar in forul care decide asa ceva.

    Comentariu de gigelmilitaru | Martie 19, 2009

  5. Nu e scandal. Vrei democratie ? Atunci da-i drept la replica…

    Comentariu de demostene | Martie 20, 2009


Lasă un răspuns

